FAQ

Zorgportal

De meest gestelde vragen over de ZorgPortal van De Bedrijfspoli kan je hier vinden. Bezoek deze pagina en krijg direct de antwoorden op je vragen!

FAQ Zorgportal

De meest gestelde over ons zorgportal vind je hier. Mocht je er niet uitkomen neem dan gerust contact met ons op.

Via het contactformulier op de website of bel: 024 – 371 77 99

Veel gestelde vragen

Hoe verwijder ik een account?

Ga in het hoofdaccount naar ‘JE NAAM’ > Onderhoud > Gebruikers, of stuur een e-mail naar zorgportal@debedrijfspoli.nl.

Hoe maak ik een account aan?

Ga in het hoofdaccount naar ‘JE NAAM’ > Onderhoud > Gebruikers, of stuur een e-mail naar zorgportal@debedrijfspoli.nl.

Hoe zet ik e-mails over de actielijst aan of uit?
  • Log in en klik rechtsboven op uw naam.
  • Klik dan op Mijn Instellingen.
  • Klik linksboven op het pijltje bij Algemeen en dan op E-mail.
  • Onderaan bij Mailservices kunt u het vinkje bij Actielijst herinneringen desgewenst aan of uit zetten.
  • Klik vervolgens op Opslaan.
Hoe importeer ik een document?
  • Sla het te importeren document op.
  • Hierna klikt u bij Personen of in Mijn Dashboard op de naam van de medewerker waar het document geïmporteerd dient te worden.
  • Nu zit u in het dossier van de medewerker.
  • Ga naar Documenten en klik rechtsboven op toevoegen.
  • Klik daarna op uw Eigen Document en klik dan op bladeren.
  • Zoek het juiste document erbij, klik daarop en dan op openen.
  • Hierna klikt u op Uploaden.
  • Klik vervolgens rechtsboven bij het pijltje op Een nieuwe activiteit aan dit document koppelen.
  • Klik op het pijltje bij Activiteit en kies dan voor 14. WG – Importeren document
  • Daarna op OK.
Waarom lukt het niet om mijn geselecteerde document te importeren?

Je kan het beste de Google Chrome browser gebruiken. 

Hoe voeg ik een plan van aanpak toe?
  • Ga naar het dossier van de medewerker.
  • Klik dan op Activiteiten.
  • Voor de verrichting 14. WG – WIA Plan van aanpak staat bij Actie een word-icoontje.
  • Klik op het Document WG/UWV-Formulier WIA Plan van Aanpak.
  • Hierna kun je het document invullen.
  • Klik rechtsonder op OK.

Let op! Het is niet mogelijk om na het opslaan van de rapportage nog wijzigingen hierin aan te brengen

Waarom wordt mijn verzuimmelding niet opgeslagen?

Je kan het beste de Google Chrome browser gebruiken.

Hoe voer ik de melding arbeidsongeschiktheid ten gevolge van zwangerschap/zwangerschapsverlof in bij mijn medewerkers?
  • Klik bij ziekmelden in de linkerkolom op ziekmelden (het EHBO-koffertje).
  • Voer de juiste gegevens in.
  • Als uw medewerker arbeidsongeschikt is met zwangerschapsklachten, klikt u op Toon uitgebreide kenmerken.
  • Klik op ziek ten gevolge de zwangerschap en/of bevalling bij vangnet.
  • Daarna op OK.
  • Is uw medewerker met zwangerschapsverlof; sluit dan eerst, indien nodig, de ziekmelding af door haar hersteld te melden op de dag van de ingang van het verlof.
  • Meld haar daarna dan opnieuw arbeidsongeschikt, maar kies dan bij Toon uitgebreide kenmerken bij WAZO op zwangerschaps-/bevallingsverlof.
  • Daarna op OK.
Hoe wijzig ik een reeds ingevoerde verzuimmelding?
  • U klikt op de naam van de betreffende medewerker om het dossier te openen.
  • Hierna gaat u in de linkerkolom naar Verzuim.
  • U ziet links Actie. Klik met uw muis op wijzigen-icoontje (het potloodje)
  • U past de datum aan en klikt dan rechtsboven op OK.
Hoe genereer ik een verzuimoverzicht?
  • Als u inlogt in onze Zorgportal ziet u Managementrapportages.
  • U kunt hier kiezen voor Verzuimoverzicht.
  • Hier kunt u de gegevens per werkgever uitdraaien.
  • U kiest over welke periode u de gegevens wil uitdraaien.
  • U kunt aan- en uitvinken wat u wel en niet wil zien in de rapportage.
  • Dan kiest u voor Overzicht tonen.
  • Hierna kunt u het document openen en/of opslaan en uitdraaien.

Verzuimpercentages

  • U klikt onder Managementrapportages op Verzuimstatistieken.
  • Selecteer de periode en hoe u het overzicht wil.
  • Klik op volgende.
  • Hier kunt u bij de brongegevens aangeven of u het op Opdrachtgever- of op Werkgeverniveau wil uitdraaien.
  • U kiest daaronder altijd voor het aantal persoonsgebonden dossiers.
  • Selecteer het vinkje voor juiste Opdrachtgever/Werkgever.
  • U klikt op volgende en hier kunt u aan- en uitvinken welke gegevens u wel of niet wil uitdraaien.
  • U kunt uw selectie bewaren middels het vinkje.
  • Dan kiest u weer voor volgende en vervolgens klikt u op uitvoeren.
  • Met de icoontjes kunt u kiezen of u de gegevens als Excel- of pdf-bestand wil openen.
  • Hierna kunt u het document openen en/of opslaan en eventueel uitdraaien of doormailen.

Verzuimgegevens voor uw verzekeraar

  • Klik onder Managementrapportages op Verzekeraar.
  • Hier kunt u de gegevens per werkgever uitdraaien.
  • U kiest over welke periode u de gegevens wil uitdraaien.
  • U kunt aan- en uitvinken wat u wel en niet wil zien in de rapportage.
  • Dan kiest u voor Exporteren naar Excel.
  • Hierna kunt u het document openen en/of opslaan en uitdraaien of per mail naar uw verzekeraar sturen.
 
 
Waarom zie ik niet de juiste medewerkers in de werknemerslijst?
  • Zet linksonder het vinkje aan bij Toon alleen actieve dienstverbanden.
 
 
Ik zie verrichtingen die niet bij mijn rol horen, hoe kan dit?
  • Zet linksonder het vinkje aan bij Toon alleen verrichtingen binnen mijn rol.
 
 
Hoe vraag ik een spreekuur/keuring/etc. aan?

Spoedspreekuur
Als het een “spoedspreekuur” betreft kunt u het beste telefonisch contact opnemen met ons secretariaat via 024-3717799.
U kunt dit ook mailen aan secr.nijmegen@debedrijfspoli.nl

Gewone spreekuren
“Gewone” spreekuren en keuringen et cetera kunt u, als u hiervoor de rechten heeft, ook aanvragen via de Zorgportal.

  • Open het dossier van uw medewerker door op de naam te klikken.
  • Klik dan in de linkerkolom op Activiteiten.
  • Hierna kunt u rechtsboven kiezen voor Toevoegen.
  • Als u hier op klikt, kunt u een nieuwe activiteit toevoegen aan de actielijst van ons secretariaat.
  • U klikt bij Activiteit op het pijltje en kiest bijvoorbeeld voor de verrichting AANVRAAG – BA consult – Standaard.
  • Bij deadline geeft u de datum aan waarop u zou willen dat het spreekuur plaatsvindt en bij signalering vult u de datum van vandaag in, zodat het secretariaat de activiteit wel meteen signaleert en tijdig kan inplannen.
  • Bij Opmerkingen kunt u uw eventuele opmerkingen voor het secretariaat/de bedrijfsarts kwijt.
  • Hierna klikt u dan op OK.

Let op! een aanvraag van een verrichting is niet bedoeld om iets door te geven aan de bedrijfsarts. De arts komt deze verrichting dan ook niet (tijdig) tegen. Als u iets aan de arts wil doorgeven, kunt u hem/haar het beste mailen. U kunt ook altijd een berichtje doorsturen naar ons secretariaat; zij zorgen er voor dat dit z.s.m. bij de juiste persoon terecht komt.