Proef de energie bij De BedrijfspoliBanner Marc Brouwers De Bedrijfspoli

De specifieke cultuur van De Bedrijfspoli is de kern waarom Marc op de stoel zit in het kantoorpand met oranje details in Nijmegen. De openheid spreekt hem aan: ‘’Je loopt zo bij iedereen binnen en je kan meedenken met de organisatie. Je wordt uitgedaagd mee te denken over het beleid, de ontwikkeling en je eigen klantenbestand. Ik werk graag met fijne collega’s om me heen, die allemaal makkelijk benaderbaar zijn. De collega’s waar je mee luncht, grapjes mee maakt en de collega’s die op vrijdagmiddag de spreekkamer uitkomen wanneer ze de bitterballen ruiken.’’

De Bedrijfs-poli-cultuur

Marc Brouwers is 46 jaar en tien jaar werkzaam als bedrijfsarts bij De Bedrijfspoli. Een mooie tijd dus, en dat is niet voor niets. Sinds begin dit jaar is hij ook teammanager van regio midden. Een nieuwe rol die hij heeft aangenomen omdat hij de organisatie een warm hart toedraagt en de cultuur die er binnen De Bedrijfspoli heerst wil behouden. "Waar ik op probeer te sturen is het behouden van de cultuur zoals die is; laagdrempelig, persoonlijk en professioneel.’’

Sinds dit jaar werken de bedrijfsartsen samen met coaches arbeid en gezondheid. Professionals met een (para)medische achtergrond. Dit is in de praktijk een hele welkome aanvulling. De komst van de coaches maakt het namelijk mogelijk voor de bedrijfsartsen om meer tijd te besteden aan preventieve taken. De coaches zijn adviserend heel sterk en begeleiden de klanten ontzettend goed in de communicatie tussen leidinggevende en cliënt. Daarnaast is Marc ervan overtuigd dat het werk van de bedrijfsarts interessanter wordt door deze constructie. De medische uitdagingen blijven voor hen en het is ontzettend interessant om te bekijken of je ergens een lijn in kan vinden en dat bespreekbaar kan maken.

Medewerkerkracht

De Bedrijfspoli staat in hun dienstverlening voor medewerkerkracht en eigen regie. Het kan dan ook geen toeval zijn dat Marc dit voor zichzelf en zijn team belangrijk vindt. Ze streven ernaar rekening te houden met de wensen van iedere professional. Dit kan een bepaalde regio zijn, maar voornamelijk heeft dit betrekking op een gewenste afwisseling in het werk. Daarnaast blijft Marc in gesprek met de mensen in zijn team; zit je nog op je plek? Wil je iets aan je werkzaamheden toevoegen of juist afstoten? Waar word je blij van?

Wanneer ik vraag waar Marc zelf blij van wordt in zijn werk, zakt hij even achterover in zijn stoel. ‘’Ik fiets blij naar huis na een positieve afsluiting van een verzuimgesprek. Het is een compliment als ze met een grote knipoog zeggen; ‘Ik hoop je nooit meer te zien.’ Dan weet je dat je je werk goed hebt gedaan. Ik word ook blij van een overleg bij een klant met diverse disciplines en dat je in dat overleg een mooie toevoeging kan zijn. Van het begeleiden van een jonge collega of co-assistent en hen verder helpen in de ontwikkeling een goede (bedrijfs)arts te worden. Die laatste groep wordt gestimuleerd om van alle branches te proeven en veel kilometers te maken om erachter te komen wat hen ligt.’’

Toekomstbeeld

De Bedrijfspoli groeit en breidt uit. Dit is in lijn met de ambities. In diverse regio’s worden er spreekuren op klantlocatie gehouden en er is een dependance in Den Bosch. Er zijn regiomanagers aangesteld, omdat het de bedoeling en het streven is dat je als professional kunt werken in de regio waarin je woont.

Volgens Marc is het succes van De Bedrijfspoli de persoonlijke benadering en het persoonlijke contact met de klanten. De klanten waarderen de verantwoordelijkheid die de artsen nemen.

(Nieuwe) collega’s moeten dus kritisch zijn, zelfstandig werken, veel initiatief tonen en verantwoordelijkheid nemen. Ze zijn ook makkelijk benaderbaar, sociaal en spontaan in de omgang. Het zijn mensen die willen meedenken en hard willen werken.

Wil jij ook bitterballen eten op vrijdagmiddag? Je bent van harte welkom bij De Bedrijfspoli!